Specjalista SEO

Specjalista SEO

Specjalista SEO – jeśli Twoja strona internetowa w żaden sposób nie dostaje się na szczyt, jest na niej niewielki ruch i nie ma wystarczającej liczby zapytań od użytkowników, wyraźnie potrzebujesz usług tego specjalisty. Kim jest taki specjalista? To osoba, która pozycjonuje strony internetowe w wyszukiwarce. Dzięki temu zapewnia wejście strony na szczyt wyszukiwarki Google, zwiększenie ruchu na stronie i wzrost zapytań przychodzących (awans przez leady). Specjalista SEO nie może skupić się tylko na wyszukiwarce i zapomnieć o użytkownikach, tzn. tych, którzy wchodzą na stronę, aby zapoznać się z Twoją firmą i podjąć ukierunkowaną akcję.

Dobry specjalista SEO

Wykorzystuje metody takie jak:

  • Pozycjonowanie strony wewnętrznej, rozwój rdzenia semantycznego, czynniki behawioralne i handlowe, treści wysokiej jakości, budowanie naturalnego profilu linków zewnętrznych.
  • Wyjaśnia, że musisz przejść przez całą pulę zapytań od rdzenia semantycznego: high, mid, low, da to maksymalną konwersję.
  • Praktykuje zintegrowane podejście: pracuje nad strukturą, designem, użytecznością strony.
  • Uwzględnia cele i zadania pozycjonowania w wyszukiwarkach dla konkretnego biznesu i konkretnej strony, buduje indywidualną strategię promocji.
  • Ostrożny w obietnicach, opiera się na hipotezach. Rozumie, że w SEO jest wiele czynników, które wpływają na ostateczny wynik.
  • Dobry specjalista SEO najpierw przeprowadza analizę marketingową, potem tworzy prognozy i proponuje rozwiązania.
  • Rozumie, że najważniejszą rzeczą dla biznesu jest wzrost sprzedaży. szczerze zainteresowany tymi wskaźnikami, proponuje konkretne rozwiązania.
  • Śledzi wszystkie nowe trendy, monitoruje aktualizacje algorytmów, wypróbowuje je na biznesie swoich klientów.
  • Bierze pod uwagę, że reklama kontekstowa, SMM, marketing treści i inne kanały promocyjne są potrzebne do pozycjonowania strony internetowej.
  • Chętnie opowiada o głównych etapach pracy i do czego to doprowadzi, dostarcza raporty i rozszyfrowuje liczby i wskaźniki.

Możemy więc stwierdzić, że dobry specjalista SEO to marketingowiec internetowy, copywriter i sprzedawca. Posiada wszystkie profesjonalne umiejętności i narzędzia SEO, a jednocześnie sprawia, że strony internetowe są przyjazne dla użytkownika.

Obowiązki zawodowe specjalisty SEO

Przeprowadza audyt SEO strony, sprawdza ją pod kątem błędów technicznych. Ocenia temat, konkurentów, wiek i stan strony. Dokonuje analizy marketingowej firmy. Na podstawie tych danych opracowywana jest strategia promocji.

Przeprowadza wewnętrzną optymalizację strony internetowej: optymalizuje ją pod wyszukiwarki, eliminuje istniejące błędy:

  • Generuje mapę strony.
  • Konfiguruje adresy URL czytelne dla człowieka.
  • Robi mikroznakowanie.
  • Sprawdza i finalizuje nawigację na stronie.
  • Mierzy prędkość ładowania strony.
  • Tworzy linkowanie wewnętrzne.
  • Stanowi rdzeń semantyczny, na jego podstawie podaje zalecenia dotyczące tworzenia nowych stron i pisania na nich tekstów.
  • Przekazuje właścicielowi firmy zalecenia dotyczące poprawy, użyteczności, projektowania stron internetowych.
  • Prowadzi pozycjonowanie zewnętrzne: znajduje zasoby, w których można umieścić linki zewnętrzne do strony, zwiększa profil linków.
  • Analizuje wyniki swojej pracy, wyciąga wnioski, uzgadnia z klientem.
  • Tworzy raporty.

Jakie konkretne umiejętności musi posiadać specjalista SEO?

Umiejętności zawodowe: 

  • Specjalista SEO
    Specjalista SEO

    Zrozumienie zasad działania wyszukiwarki i czynników rankingu stron internetowych. Specjalista SEO musi znać wszystkie niuanse, śledzić aktualizacje algorytmów i umieć pozycjonować strony w obu systemach.

  • Znajomość głównych filtrów Google. Zrozumienie, dlaczego się nakładają oraz możliwość usunięcia strony z filtrów.
  • Zrozumienie podstawowych zasad i etapów optymalizacji wewnętrznej i zewnętrznej.
  • Zrozumienie podstaw użyteczności w celu profesjonalnej oceny wygody strony dla odwiedzających i sformułowania zaleceń dotyczących poprawy struktury.
  • Znajomość podstaw marketingu internetowego oraz umiejętność powiązania promocji w wyszukiwarce z innymi jej obszarami (reklama kontekstowa, content marketing, SMM itp.).
  • Umiejętność zachowania równowagi między komponentem sprzedażowym – czynnikami komercyjnymi, wygodą użytkownika – czynnikami behawioralnymi i wygodą dla Google – rzeczywistą optymalizacją strony.
  • Wykorzystanie różnych narzędzi do ekspresowego audytu, monitorowania i kontroli zmian w pozycjonowaniu wewnętrznym i technicznym serwisu, a także monitorowania czynników behawioralnych itp.
  • Umiejętność skomponowania kompetentnej specyfikacji technicznej dla copywritera, programisty, webmastera.
  • Specjalista SEO musi rozumieć mikrodane, aby dostosować wyświetlanie elementów witryny w wynikach wyszukiwania.

Cechy osobiste specjalisty SEO

  • Logiczne myślenie, analityczny sposób myślenia. Humanista może być doskonałym specjalistą od SEO, ale trudniej mu będzie analizować duże strumienie danych, znajdować w nich logiczne wzorce i porównywać wskaźniki.
  • Wizja marketingowa to samo zrozumienie, którego potrzebuje biznes.
  • Umiejętność alokacji czasu – własnego i zespołowego. Specjalista SEO rzadko pracuje sam, zwykle na stronie pracuje zespół projektowy. Wszyscy muszą być skoordynowani, aby praca została wykonana terminowo i wysokiej jakości.
  • Odpowiedzialność. Dobry specjalista dotrzymuje terminów, zawsze jest w kontakcie, myśli nie tylko o pieniądzach, ale o przyniesieniu korzyści i zysku klientowi.
  • Szerokie spojrzenie, chęć uczenia się nowych rzeczy i nieustannego rozwoju. To prawie główna osobista cecha specjalisty SEO, ponieważ zmiany SEO zachodzą niemal codziennie.

Jeśli wybierzesz usługi agencji SEO, koszt obejmuje pracę całego zespołu specjalistów, gwarancje wyników i pracę nad jasnymi kluczowymi wskaźnikami efektywności. 

,